Na samém začátku je důležité zamyslet se, zda pro vás létání bude pouze koníčkem, nebo se chcete v budoucnu živit. Pokud berete létání pouze jako zábavu, doporučujeme pilotní licenci ULL(A), LAPL(A) či PPL(A). Jiná možnost ani vlastně není a napsali jsme to vzestupně dle ceny. Pilotní licence PPL(A) je zároveň základním kamenem pro všechny pokračovací výcviky – pokud se tedy během výcviku rozhodnete, že pro vás létání znamená více než jen hobby, nikdy není pozdě dát se na dráhu profesionálního pilota. Zároveň však není vyloučeno si stávající licenci ULL, nebo LAPL s úlevami rozšířit na PPL. Písmeno „A“ v závorce vždy znamená Airplanes, tedy letadla. Dopředu lze jen těžko odhadnout konečnou cenu, kterou Vás bude pilotní licence stát. Do ceny totiž vstupuje mnoho faktorů. Nejvýznamnější z nich je asi počet hodin, který budete muset odlétat, protože pro jednotlivé osnovy jsou sice stanovená minima, ale stává se, že je třeba trénovat i déle. K pilotní licenci navíc potřebujete, průkaz radiotelefonisty, který vydává Český telekomunikační úřad, dále tzv. medical, neboli osvědčení o lékařské prohlídce, který vydává Ústav leteckého zdravotnictví Praha, nebo MUDr. Melechovský. Zde je takové malé doporučení týkající se medicalu. Pokud sníte o kariéře profesionálního pilota, začněte lékařskou prohlídkou. Pro výkon tohoto povolání je potřebný získaný stupeň 1, pro soukromé létání stačí stupeň 2.

Pilot ultralehkých letadel ULL(A)

Nejrychlejší a nejdostupnější pilotní licence kterou využijete zejména k rekreačnímu létání a pro zábavu.

Létá se dvoumístnými letouny. Na palubu lze vzít 1 pasažéra a létat po ČR, Slovensku, Polsku, Německu a dalších vybraných zemích EU. Pilotní průkaz lze rozšířit o Kurz létání na řízená letiště nebo výhodně přejít na licenci LAPL.

  • Minimální věk pro zahájení výcviku a získání licence je 15 let.
  • Předpoklad k získání zdravotní způsobilosti (požadavky jsou podobné jako u řidičského průkazu).
  • Výcviková osnova zahrnuje 20h letové praxe a 50h teorie.
  • Délka výcviku: Pilota z vás uděláme za cca 3 měsíce.
  • S průkazem ULL(A), budete moci přejít na licenci LAPL(A) s výhodnou slevou a úlevou z výcvikové osnovy.
  • Pro držitele průkazu PPL a LAPL je získání průkazu ULL v rozsahu přeškolení na letadlo

Pilot lehkých letadel LAPL (A)

LAPL (Light Aircraft Pilot License) je nový typ pilotní licence, určený pro rekreační létání s většími a výkonnějšími letadly. S průkazem LAPL budete moci pilotovat jednomotorové pístové letouny (stejně jako s licencí PPL), ale o max. vzletové hmotnosti 2t a s max. 3 pasažéry.

Licence umožňuje létat v rámci celé Evropské unie (popř. do dalších zemí, které jsou členy EASA) a rozšířit průkaz o Kvalifikaci pro noční lety (NIGHT).

Další kvalifikace nejsou možné, ale nic nebrání tomu vzít na palubu partu přátel a zaletět si za pěkného počasí na výlet po Evropě. Stejně tak je možné si v budoucnu udělat PPL (A) již s úlevami.

  • Ve výcviku LAPL(A) budeme létat na moderním letadle Piper PA-28-140.
  • Výcviková osnova zahrnuje 30h letové praxe a 100h teorie.
  • Minimální věk pro zahájení výcviku je 16 let (17 pro žádost o licenci).
  • Je třeba mít předpoklady k získání zdravotní způsobilosti LAPL  (požadavky jsou podobné jako u řidičského průkazu).
  • Délka výcviku: Pilota z vás uděláme za cca 4 měsíce. 🙂
  • Pokud jste již majitelem průkazu ULL(A), získáváte výhodnou slevu a úlevu z výcvikové osnovy.

Pilot letadel PPL(A)

Mezinárodní licence PPL (Private Pilot License) je určena pro ty, kteří chtějí létat bez limitujících pravidel a rovněž je základním výcvikem pro kariéru profesionálního pilota.

Umožňuje řídit jednomotorové pístové letouny bez omezení, takže můžete naložit tolik pasažérů, kolik letadlo dovolí po celém světě a rozšířit licenci o řadu dalších kvalifikací, jako například létání v noci (NIGHT), přístrojové létaní IR(A), vícemotorový letoun MEP, letecký instruktor FI(A), létání akrobacie, až po obchodního (CPL), nebo dopravního pilota (ATPL).

Výcvik PPL(A) budeme létat na moderním čtyřmístném letadle Piper PA-28-140.

Výcviková osnova zahrnuje minimálně 45h letové praxe a 100h teorie. Zkoušky z teorie se skládají na Úřadu pro civilní letectví v Praze již v průběhu výcviku. Praktická zkouška se skládá po domluvě s vybraným examinátorem třeba i přímo na Hosíně.

  • Minimální věk pro zahájení výcviku je 16 let (17 pro žádost o licenci).
  • Je třeba mít předpoklady k získání zdravotní způsobilosti 2. třídy (požadavky jsou mírné – podobné jako u řidičského průkazu).
  • Délka výcviku: Pilota z vás uděláme za cca 6 měsíců
  • Přibližná celková cena je minimálně 170 tisíc Kč. Platby probíhají průběžně, tak jak probíhá výcvik.